TATUERINGSBORTTAGNING

Vi använder oss av Q-switchade YAG laser som är en säker och effektiv maskin för tatueringsborttagning. Lasern har en dubbel våglängd på 532 nm och 1064 nm som kan behandla alla mörkare och röda färger. Fördelarna med den Q-switchade YAG-laser är bland annat en stor fläckstorlek, koncentrerade energidensiteter, höga repetitionshastigheter och större stråldiameter, vilket möjliggör snabb och effektiv behandling av nära och djupa tatueringar.

tattoo-6028135_edited.png

BEHANDLINGEN

Hur går behandlingen till?

Q switched YAG-laser arbetar genom att producera mycket korta pulser av en intensiv ljusenergi som passerar genom de översta hudlagret för att absorbera bort tatueringsfärgen. Varje laserbehandling orsakar att tatueringspigmentet fragmenteras till mindre bläckpartiklar som så småningom är små nog för att avlägsnas av kroppens immunsystem.

Gör behandlingen ont?

Det varierar från person till person på hur låg ens smärtgräns är. Du kan uppleva en brännande känslan, men tack vare maskinen teknologi som vi  använder så är smärtan minimal om man jämför med andra metoder.

Hur lång tid tar det tills tatueringen försvinner helt?

Tatueringsborttagning med laser kräver fler behandlingssessioner. I genomsnitt kräver borttagning av tatuering 4 - 9 sessioner beroende på hur väl tatueringen är gjort och intervallet mellan sessionerna ska vara 4 till 6 veckor. Var positionen av tatueringen sitter på kroppen kan också spela en stor betydelse. Ju närmare hjärtat tatueringen sitter, desto lättare. Det finns även andra faktorer som spelar in som exempelvis tatueringsålder, bläckfärg och hudtyp.